Al 1918 s'inauguraba a Granollers el primer pont sobre el Congost, el de la carretera de Caldes.
El segon, a la carretera de Ribes, ca l'Umbert, s'acabá al 1932. Hi habia tambè el pont de ferro del tren de Vic.
Avui, entre el de la Ronda Nord, a Canovelles - Les Franqueses, i Can Cabannyes, al sud, el Congost te
12 ponts per creuar-lo, incloent-hi el del tren.
Els he ordenat de nord a sud.

Pont número 1. Carretera C-352, Ronda Nord, que va de Granollers Nord - Les Franqueses a Canovelles i enllaça amb l'Autovia de l'Ametlla.

Pont número 2. Via del tren de Barcelona a Puigcerdá.

Pont número 3. Carrer Ramón Llull, que uneix Granollers i Canovelles. Començament del mercat del diumenge a Canovelles. Encara recordo atravesar la riera per unes pedres mes o menys per aquest lloc.

Pont número 4. El de la carretera de Caldes. El seu precedent de ferro, fou el primer de Granollers. Un tros d'aquell pont, avui encara el podem trobar a prop de Hostalrich.

Pont número 5. Pont peatonal de recent contrucció a l'alçada del col-legi Salvador Espriu.

Pont número 6. Carretera de Barcelona, per el Coll de la Manya, conegut com el pont de la Bimbo. Durant molts anys ha estat el segon pont de Granollers sobre el Congost

Pont número 7. La Ronda Sud, que enllaça amb l'Autovia de l'Ametlla.

Pont número 7. Aquest es nou de trinca, enllaça el polígon Palou Nord amb el polígon El Congost
al final del Parc Firal

Pont número 9. Pont peatonal al final del Parc Firal, que serveix per canviar de costat del riu, tot caminat, corrent o en bici.

Pont número 10. La passera al camp de futbol de Palou.

Pont número 11. al sud de Granollers, la carretera de Montmelo i que porta al Circuit de Catalunya.

Pont número 12. La passera de Can Cabanyes, per creuar d'un costat a l'altre del riu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada